Suck, stånk Och stön.

Ett säkert tecken på att man börjar bli gammal måste vara det jag upplever här och nu. Sitter nämligen och är bitter över att jag inte börjar klockan åtta idag. För om jag hade börjat klockan åtta hade jag varit klar klockan tio när jag nu i stället börjar.

Om jag ännu vore ung hade jag väl hellre inte börjat alls? Ja, jag vet inte jag. Irriterande är det i alla fall. Jag har viktigare saker att göra med mitt liv än att sitta här och vänta. Åka och införskaffa livsmedel till exempel. En sak jag för all del kunnat göra innan skolan om det inte vore för att affären inte öppnar klockan åtta.

Vad är det för diskriminering mot klockan åtta egentligen? Det är ett fint klockslag. Speciellt så här års när det är ljust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback