Jobb.

Föreställ er en förpackning med hundra grillpinnar i. Ett limstift. Och hundra små flaggor. Det har jag, bland tusen andra saker, roat mig med på jobbet idag. Det var faktiskt inte så hemskt som det låter, det var ganska skönt att inte behöva tänka ett tag. Men det kändes lite... ja. Innan sommaren svarade jag på en enkät där man skulle svara hur pass kvalificierad man var för sitt sommarjobb, över-, under-, eller lagom. Jag svarade redan då överkvalificierad eftersom att jag är det, och den här aktiviteten befäste minst sagt det ställningstagandet.

 

På tal om jobbet så har jag lite råd till allmänheten. Du får inte det du beställt snabbare för att du står och suckar högt och irriterat. Det kan snarare vara så att det tar lite, lite längre tid för att p ersonen som ordnar vad det nu kan vara du väntar på blir irriterad på dig och därför fördröjs i sitt arbete.

Råd nummer två är att innan du ställer frågan "Vad rekommenderar du?" först höra efter om det är personen du ber rekommendera som ska ordna det du frågar om råd efter. Ifall det är samma person är nämligen sannolikheten ganska stor att personen i fråga helt enkelt rekommenderar det som går snabbast och är mest smärtfritt.

Två råd som alltid är aktuella:
- Uppfostra era barn.
- Var trevliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback