När fotnotstexten blir mer omfattande än inläggstexten.

Sitter, liksom inför varje terminsstart, och tittar på teckningskurser. Hittade en nybörjarkurs på 30 timmar med fokus på grunderna; skuggning, perspektiv och sådant. Sådant jag borde få en vettig genomgång i. Läste dock att under ett av tillfällena kommer det att målas kroki.

Jag är inte mogen nog att klara av en kroki. Bara nu när jag tänker på det blir jag lite fnittrig och röd om kinderna.* Något som dessutom är lite lustigt är att det fanns ett fast kurspris, men utöver det kostade även material samt modell för krokin. Att material inte ingår kan jag ha viss förståelse för, men modellen? Borde inte det ingå? Dessutom, vad kostar en krokimodell? Vad är priset på nakenhet i dagsläget?

Jaja, det lär ju knappast bli något av det den här gången. Vi får se nästa termin.


*Herregud, tänk bara om det är någon man känner? Någon fattig student som ser det som enkla pengar? Jag skulle inte vilja ta en närstudie av en bekants könsorgan. Eller, vad jag tror är ännu värre, en föreläsare med exhibitionism**-drag som gärna vädrar snorren*** för pengar på fritiden?
**Jag kunde för mitt liv inte komma på hur det här stavades och google var inte till någon hjälp, eftersom att jag var så fel ute, så jag bad Finland om hjälp, och efter inte allt för tydliga förklaringar vilket ord jag var ute efter, kom han på det. Varpå han undrade om jag behövde veta hur det stavades för att jag letade efter likasinnade. Jag sa att det var för ett inlägg varför jag var tvungen att skriva det här inlägget... Skämt å sido, det var faktiskt för det här inlägget. Eller..? Ja.
***En naken tjej skulle faktiskt inte vara lika "illa". Varför vet jag inte? Igenkänning? Omognad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback