Schoolsaker.

Igår på föreläsningen pratade föreläsaren om skadeståndsansvar, och om vi inte hade 300 miljoner på banken* så skulle de komma hem till oss och plocka allt av värde för att vi var personligt ansvariga. Det hade varit en lååång föreläsningsdag så jag hade kommit att bli uttråkad, bitter samt redo att avlägsna mig från salen. Framför allt hade min bittra sarkasm vuxit till sig.

Jag**: Vadå? Alla mina IKEA-möbler?

På tal om föreläsningar så skulle dagens sådan ske på engelska, av någon outgrundlig anledning. Varje gång föreläsaren sa "theory" så lät det som om han sa "fairy". Det var för all del irriterande, men framför allt gjorde det faktiskt det hela lite mer intressant att man kunde leka att han pratade om Tingeling och hennes kompisar. Om än aningens förvirrande.


*Var från ett exempel.
**Till kompis som satt bredvid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback