Motsvarigheten till "gröna fingrar" är Therese.

Jag har undanhållit information. Jag förstår att det är fel och det har verkligen tyngt mig. Men nu, nu ska jag berätta. Jag har skaffat en växt. Ja, en levande växt. Eller åtminstone en i dagsläget levande växt. Jag vet att jag sagt mig själv att hålla mig till fakeblommor men jag kunde inte låta blir när jag såg den här. Och jag ska verkligen anstränga mig för dess överlevnad, jag vill lyckas den här gången.

Jag har ställt tusen frågor till pappa om den, jag mätte upp temperaturen där den står eftersom det inte fick vara kallare än 15 grader, jag känner på den varje dag för att se så att den är fuktig, jag har helt enkelt gjort allt som står i min makt så kanske att det går den här gången.

Det faktum att jag redan andra dagen tappade en kudde på den så att några stjälkar böjdes talar i och för sig lite emot ett lyckat resultat...

Hade för övrigt en plan på att lägga upp en bild på växten, men eftersom den bilden finns på mobilen som i sin tur befinner sig på laddning så går inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback