Jag har precis tittat på Cirkus Maximum. Och jag har lite synpunkter. I punktform.

  • Jongleringsakter är tråkiga.
  • Att balansera på en vippbräda är även det tråkigt att titta på.
  • Varför, varför envisas clowner med att spela instrument? Det är inte roligt.
  • Varför, varför hade clownerna två instrumentnummer? Det blir inte roligare för att den ena clownen "spelar" på sin jacka.
  • Clowner är läskiga.
  • Akrobatik är en grej som inte är väldigt fördelaktigt ur sexighetssynvikel när pojkar utför det. I alla fall enligt mig.
  • En runtsnurrande raket är inte rolig.
  • Vad är poängen med ett trapetsnummer om man inte har ett stort skyddsnät under som de avslutar med att hoppa ner i? Det är den bästa delen.
  • Är det bara jag eller "misslyckas" artisterna ibland med en del av numret för att det ska se extra svårt ut? För de klarar ju det alltid galant på andra försöket.
  • Hästar som går runt i ring är tråkigt.
  • Kameler som går runt i ring är tråkigt.
  • Något slags boskap som går runt i ring är tråkigt.
  • Elefanter som går runt i ring är tråkigt.
  • Lamor som går runt i ring är tråkigt.
  • Sjölejonsakten i sig var tråkig, men i alla fall lite nytänk vad det gäller val av djur på cirkus. I alla fall för mig.
  • Klädbytesnumret är fascinerande, oavsett att jag sett det flera gånger.
  • Som alltid, när det inte är med, så saknar jag Wheel of death.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback