Ibland undrar man allt hur det står till där uppe.

Håller på att plocka ordning i min lägenhet för att få lite studiero. Hittar min väska och suckar lite åt mig själv att jag inte packat upp den sedan jag var i skolan senast. När jag öppnar den och ska plocka upp mina skolsaker får jag dock upp en ugnsform och en kökshandduk.

Blir helt ställd och svär inombords att jag lyckats få med mig fel väska, och tycker samtidigt att det är konstigt att jag sprungit på någon som har exakt samma väska som jag och dessutom lyckats byta väska med denna person. Vad är oddsen för det, tänkte jag.

Så sakta men säkert började ett litet frö gro långt, långt inne i hjärnmuskeln och till slut lyckades jag faktiskt komma ihåg att senast jag använde väskan var inte i torsdags, utan det var i fredags. När jag hade med hallonsmulpaj hem till Lo. I ugnsformen, med en kökshandduk om.

Och att det faktum att jag använt datorn och böckerna jag hade i skolan i torsdags under helgen och så sent som i morse... Ja, det kan vi helt enkelt lämna därhän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback