Segt.

I vanliga fall tycker jag att det är hur skönt som helst att gå, men på dagens promenad var det rena pinan. Jag trodde aldrig att jag skulle ta mig från punkt A till A.* Till slut blev jag tvungen att titta ner i marken för att inte märka hur "lite" jag avancerade framåt på min tänkta rutt. Det var så segt.

Helt otroligt, aldrig varit med om något liknande. Ett tag funderade jag att sätta mig vid väggrenen och tjura för att det var så tråkigt. På vägen hem hamnade jag dock på en cykel- och gångbana i rusningstid., så då blev jag åtminstone lite distraherad från allt det sega. Inte ett bra ställe att befinna sig på som fotgängare vid den tidpunkten. Men det är ju faktiskt en rättighet att cykla flera stycken i bredd och inte väja undan för någon som kommer gående.

För att inte låta allt för butter kan jag ju lägga till att det sprack upp och blev soligt under en stund av promenaden. Det var trevligt.


*Jag påbörjade ju promenaden hemma och avslutade den hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback