Världens bästa storasyster.

I torsdags undrade Lillebror om det fanns Angry Birds på min mobil. Jag sa att det finns förmodligen på marketen, att han fick se efter om han ville. Lillebror gjorde en bana och tyckte spelet var töntigt. Han gjorde sedan en till bara för att.

Efter det såg jag inte min mobil mer än sammanlagt tio minuter förrän det var dags att åka hem igen. Om inte Lillebror spelade på den så låg den på laddning. Han undrade även om jag verkligen behövde den nya mobilen fram till sommaren. Han tyckte att det behövde jag inte, utan vi kunde byta tills jag kommer till ön.

Lördag kväll kunde kusin ett inte stå emot nyfikenheten längre utan laddade ner de arga fåglarna till sin mobil. Efter det hade jag och kusin två lite problem att se vilken lillebror som var vems. De satt nämligen i samma position på varsin stol bredvid varanda, djupt koncentrerade, med rutiga skjortor och mörka jeans båda två. Likadan skäggväxt och liknande frisyr.*


*Lillebror: Enda skillnaden med skägget är att det tog ditt två dagar att växa ut och mitt tog tre-fyra veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback