Min hjälpsamma kusin.

På tal om kusin ett, som för övrigt är min favoritkusin, så passerade han köket när jag stod och gjorde sallad. Inget avancerat alls bara gurka, tomat, sockerärtor och ruccola.

Kusin ett: Vill du ha hjälp med något?
Jag: Tack, men nej tack. Jag har allt under kontroll.
Kusin ett: Säkert? Jag kan öppna påsen eller så?

Sedan vid matbordet när uppläggningsfaten skickades runt för eventuell backning satt han efter mig i runtskickningen.

Jag, sträcker fram fatet: Potatis?
Kusin ett: Ja, helt rätt. De gula, nästan runda, sakerna är potatis.
Jag: Ha ha.

Jag, sträcker fram skålen: Sås?
Kusin ett: Precis Therese. Duktigt. Det där är sås som är i den skålen. Vad du kan!

Jag kan feltolka det hela, men det känns som om att han inte har fullständigt förtroende för mitt intellekt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback