Lång dag. Lång, lång dag.

Idag har jag gjort massor. Problemet är att jag fortfarande har ungefär dubbelt så mycket massor kvar att göra. Det känns inte okej. Dessutom gjorde min lilla improviserade sovstund att jag föll efter lite i schemat.

Jag somnade inte alls med flit. Jag skulle bara vänta på att en kräm skulle torka in och under tiden det hände tänkte jag att jag lika gärna kunde ta tillfället i akt och ha en liten paus i alla göromål. Inte mycket man kan göra samtidigt som man torkar liksom. Och jag började pausen sittandes. Sedan halvliggandes stödd mot kuddarna, och innan jag visste vad ordet var så var jag helliggandes. Efter det är detaljerna lite suddiga men jag vaknade efter en stund och mådde precis så där vidrigt som man mår efter att ha dagsovit.

Men nu ska jag åtminstone försökta ta mig själv i kragen och släpa mig till spisen och laga middag. Jag antar att någon naturlig instinkt kommer ta över så att det inte känns allt för betungande - det är ju trots allt där jag hör hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback