Zzz...

Jag tog en strategiskt tänkarpaus idag på två timmar. Och när jag skriver strategisk tänkarpaus menar jag tupplur av det längre slaget. Var vaken länge natten till idag, gick upp tidigt och var väldigt aktiv i sju timmar så när jag satte mig  framför datorn för att titta på Yellowstone så somnade jag.

Det är så sjukt, för om jag är trött och ser på något under dagtid så somnar jag alltid om det är något jag verkligen vill se. Om det istället är något jag ser bara för att fördriva tid somnar jag inte ens om jag försöker. Väldigt orättvist.

Nu lät det för all del som om jag sover en eftermiddagslur flera gånger i veckan men så är det inte. Verkligen inte. Avskyr att sova på dagen, blir så seg när man vaknar då, eller jag blir det i alla fall. Som tur var så hade jag redan gjort klart helgens alla måsten så nu  kan jag bara vara seg resten av kvällen tills det är en okej tidpunkt att gå och sova för en 22-åring. Fast då kommer jag så klart inte vara trött på grund av eftermiddagsluren.

Det enda måstet jag har kvar är matlagning. Lursovar-dagarna borde man inte bo ensam på. Då borde man bo med någon man kan muta så att han eller hon lagar mat åt en. Och med han eller hon menar jag  en han, för jag kan verkligen inte föreställa mig själv boende med en tjej. Knappt med en kille heller, men ändå.

Trivia: Varje gång jag somnat dagtid kommer jag och tänka på Picks när hon ringde på eftermiddagen en gång och undrade om jag sov när jag svarade. Det hade tydligen låtit så och med mig, och Lo, visste man aldrig.

Trivia II på tal om Picks: Hon fyller år idag och hela veckan har jag varit jättenervös över att jag ska glömma bort det. Jag är nämligen värdelös på allt som har med datum att göra. Jag glömde till och med bort min Lillebror förra året, inte helt och hållet men kom inte ihåg det förrän sent på eftermiddagen. Men jag glömde inte idag; så grattis till mig! (Och henne.)

Kommentarer
Postat av: Picks 23 år

Tack igen!

Nu när jag flyttat till andra breddgrader har jag bestämt att jag ska bli din bloggs Facebook-Tibbe. Eftersom jag inte kan kommentera IRL och läser nästan allt du skriver så är detta liksom min chans att hänga med på vad som händer i min gamla stad! Jag vet ju att du inte skriver för min skull och att det varken gör från eller till för din del om jag kommenterar eller ej men eftersom ditt skrivande ger mig glädje och jag har varit aktiv läsare i tre år nu så känns det som en turning point! So get ready for the comments!

2010-09-12 @ 23:25:03
Postat av: Gotland

Haha, det ser jag fram emot! Med skräckblandad förtjusning =)

2010-09-13 @ 10:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback