Vegetariskt.


Jag gjorde den här soppan på "rester" jag hittade i kylen, Man behöver inte ett recpet att följa. Ta saker du gillar och plocka ihop det så som du tror det blir gott. Så blir det oftast det. Det jag hade i var en potatis, blomkål, morot och rädisor. De sakerna kokade jag i grönsaksbuljongvatten i ungefär 15 min, i vattnet hade jag även i lite fisksås.

Under tiden stekte jag purjolök, rödlök, spenat och pressad vitlök. När det var några minuter kvar på koket hade jag i de stekta grönsakerna. Soppan hade redan här varit god att äta men jag valde att mixa den. Smakade sedan av med lite dijonsenap, limepeppar, citron och sweet chilisås. Lite nymald limepeppar ovanpå och sedan är det klart!

Kommentarer
Postat av: Emma - om man mognar ruttnar man

ja dem ingredienserna lär jag säkerligen hitta hemma. alltså, jag kan ju alltid värma panpizzan och mosa ner i lite vatten i en kastrull. kanske har lite choklad också. :) mumma! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback