Ring, ring.

Igår tog jag aldrig ur mobilen ur väskan när jag kom hem* så den låg där i på ljudlöst. När jag sedan vid elvatiden tog fram mobilen hade jag bland annat ett missat samtal från en i min grupp. Eftersom klockan var ganska sent så skickade jag ett sms där jag frågade om det han ville ännu var aktuellt. Jag fick inget svar.

Idag på seminariet.
Han: Du skickade ett sms igår kväll?
Jag: Ja?
Han: ...
Jag: Du ringde?
Han: Det vid klockan tolv? Det pratade vi ju om?
Jag: Ja, men du ringde igen klockan fem?
Han: Nää?
Jag: Joo. Så stod det i alla fall på min telefon.
Han, kollar: Ja, jag har ringt dig. Det måste hänt av misstag i fickan eller så. Sorry.
Jag: Det är lugnt. Vi överlevde båda två händelsen.
Han: Ja, då förstår jag i alla fall. När jag såg smset igår kväll så tänkte jag "Nu är hon allt förvirrad.".


*Något jag för all del gör väldigt sällan.

Kommentarer
Postat av: pickford

väldigt roligt när man vet att det var mister förvirrad själv

2010-09-16 @ 21:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback