Nu kan jag rulla fram igen.

Idag efter föreläsningen gick jag och hämtade min cykel hos verkstaden. När killen hjälpte mig upp och ut med cykeln började han bekymrat prata med mig.

Han, pekar på mitt lås: Använder du den lås?
Jag: Ja, det gör jag?
Han: Inte bra. Det här bra cykel. Måste ha bättre lås!

På tal om föreläsningen. Idag på eftermiddagen skulle vi ha genomgång av en inlämningsuppgift. När föreläsaren var klar med den genomgången var det mirakulöst 20 minuter kvar att timmen. Alla tänker: Ja! Gå hem! Problemet är att föreläsaren är en idiot utan någon som helst respekt för tider.* Föreläsaren frågar då om vi vill gå igenom några av de uppgifter vi inte hann senaste eller om vi hellre vill sluta för dagen.

Föreläsare: Så? Är det någon uppgift ni känner att ni vill titta på?
Alla sitter tysta. Några skakar på huvudet.
Föreläsare: Någon fråga?
Alla fortfarande tysta, och en del har till och med börjat packa ihop.
Föreläsare: Nej, okej... Men... Jag skulle dock vilja titta lite på uppgift nummer 6...
Alla** tänker en massa svordomar och avskyr föreläsaren för att vi inte kunde få gå de där 20 minuterna i förväg. Speciellt med tanke på hur mycket extratid den människan stulit från oss genom att alltid dra över.


*Drar alltid över rast och hela timmar.
**Ja, självklart finns det säkert något undantag från den här majoriteten "alla". Men jag skulle inte tro att de var många.

Kommentarer
Postat av: pickan

Haha av någon anledning ser jag dig och Hasse stå och dividera om lås när jag läser det här :)

2010-09-23 @ 09:17:11
Postat av: gotland

Herregud vilket öde! =)

2010-09-23 @ 15:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback