Lite off.

Det blev idag en heldag ute på Tornby med sällskap. En miljon affärer senare var jag ännu både sko- och väsk*lös. Självklart blev det även en tur på IKEA. Med mig därifrån hade jag en liten bricka, vita ljus och två tygorkidéer. Vi avslutade utflykten på ICA MAXI. Där införskaffade jag mig en 5 l hink, en badrumsskrapa, en rakhyvel, tre paket finkrossade tomater med vitlök och en kam.

Det känns fel att ha varit på stan utan att ha med sig väska eller skor hem. Att ha varit på IKEA utan att ha sällskap hem av en överfylld kasse. Och slutligen att åka från ICA MAXI utan massa basvaror.

Men, för att inte oroa er allt för mycket över dagens konstiga beteende kan jag lätta er rädsla  för jordens undergång genom att berätta vad jag gjorde när jag kom hem: Jag beställde ett par skor på nätet.**


*Jag var för all del nära att köpa en väska. Men efter att ha sett på den lite närmare kändes den tantig, de coola detaljerna till trots.
** Ett par skor som inte fanns i min storlek i affären. De hade två par kvar. Ett par 36, ett par 41.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback