Äckligt.

Idag när jag skulle gå för att fylla på min vattenflaska i skolan såg jag till min glädje hur en städerska precis kom ut ur en toalett* med städredskapen i högsta hugg. Score, en nystädad toalett** att fylla vattenflaskan på. Tyvärr så var det en rökande städerska så det stank gammal cigarettrök om henne lång väg och toaletten** var så klart helt indränkt i stanken.

Jag förstår mig verkligen inte på det där med rökning. Så vidrigt. Och vad jag verkligen inte förstår är varför så mycket hänsyn tas till rökare. De har, på många ställen, rätt till rökpauser exempelvis. På tentor får rökarna gå ut en sväng med tentavakterna och röka. Varför får de gå ut och ta frisk luft men inte vi icke-rökare? Visst, luften de drar i sig är ju inte speciell frisk, men ändå. De får ju ändå ett avbrott att sträcka på benen och komma utanför lokalen.

Sådana vidrigheter borde inte uppmuntras. Alls.


*Rummet, inte stolen.
**Åter igen, rummet - inte stolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback