"Var god observera att jag skriver korrekt när det gäller."

Ibland när jag skriver inlägg blir jag lite nojig över att folk som läser ska tro att jag brister i min kunskap om hur det skriftliga svenska språket framställs mest fördelaktigt. Till exempel som i förra inlägget när jag började en mening med "och".

Jag tycker nämligen att man får tulla lite på språkreglerna i sådana här forum, det skulle jag inte göra på en "seriös" text. Det är ju inte så att jag skriver likadant i exempelvis skolgrejer, men det kan man ju inte gärna ha som en avslutningsfras i varje inlägg.

Och självklart är det en töntig sak att noja över, men det är lite så jag jobbar.*


*Åh, vad jag drömt att få använda uttrycket "det är lite så jag jobbar" eller en variant av det. Är så fantastiskt tycker jag. Och nu äntligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback