Hata gärna mina åsikter, men jag tycker faktiskt att en människa är mer värd än en hamster.

På tal om det här med människor, rättigheter och allt vad det är. Kan någon förklara för mig varför djur anses mer värdiga än människor när det kommer till döden? Jag säger inte nödvändigtvis att människan alltid måste vara en värdigare varelse än djuren, men att vi ska vara likvärdiga är väl inte för mycket att begära?

Det jag syftar på är det här med avlivning. När djur blir gamla, sjuka och så vidare så låter vi dem "somna in" för att lindra deras lidande. När en människa råkar ut för samma sak då är det helt plötsligt olagligt. Vi ska allt lida så länge som det är möjligt att hålla oss vid liv.

Fidovovven däremot lättas från sina smärtor. Att inte låta sitt djur somna in anses vara inhumant. För att inte tala om att det kan vara olagligt att låta djuret lida vidare. Men när det kommer till människor ska inte ens möjligheten till avslut på lidandet finnas, i stället är det här olagligt att inte tvinga personen i fråga att lida vidare.

Inte alls snedvridet.

Kommentarer
Postat av: Pickford

Amen 2.

2010-10-14 @ 14:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback