Dripp dropp.

Jag hittade en vinterjacka idag. Inte vilken vinterjacka som helst utan en som jag, om än med viss möda, kunde dra upp dragkedjan upp över brösten på. Halle effin luja. Nu måste jag bara lära mig att acceptera mig själv i den sortens jacka. Är en sådan där tjock med fluff i och lurv på luvan. Väldigt, väldigt othereseig; men om det ska blir så kallt som alla går runt och säger kändes det som att jag verkligen behövde en vettig vinterjacka i år.

Fast just i nuläget är det mer en regnjacka än en vinterjacka. Den är nämligen alldeles nerregnad. Hela jag är regnig efter en dag på stan med ihållande regn. När jag väl kom hem och tog av mig min tunna höstjacka, som innan jag cyklade iväg var mörkblå men för tillfället är svart, var jag bokstavligt talat dyngsur ända in på skinnet genom kläderna. Och huden var alldeles illröd av kyla.

Men jag känner mig ändå nöjd. Jag hittade allt det jag skulle ha förutom en väska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback