Lite glimten i ögat, lite allvar.

Min pappa kommer så klart alltid vara min pappa. Och min pappa kommer alltid vara som min pappa är. Nämligen störst, bäst och kunnigast. Och han är absolut väldigt stor, bra och kunnig, men ibland alltså... Min pappa ska alltid "fixa" allt, för han har alltid en bättre lösning- i alla situationer, för alla människor. Något som ofta är bra för hans lösningar är ofta väldigt lyckade. Men ibland driver det mig till vansinne.

Jag får för all del skylla mig själv som inte säger ifrån, men han blir så glad när han har "hjälpt" med något. Som när han bodde här i en vecka i våras och kom på att det var mycket smartare att ha microkontakten i ett annat uttag än i det jag hade den i. Jag lät honom byta, och bytte tillbaka när han åkte. Bara för att det ger honom glädje när han kan hjälpa mig. Speciellt nu när jag inte bor hemma längre. Herregud, hela första halvåret-året var jag utan diskställ för att pappa tyckte att det inte behövdes. Fortfarande så ringer jag ibland till honom och ber om hjälp med något praktiskt även att jag vet hur jag ska göra bara för att jag vet att han kommer uppskatta det. Och, för att vara ärlig, för att jag ibland gillar att blir "hjälpt".

Trasig. Lite kanske, ja. Vad jag ville komma till var i alla fall att bland det värsta som finns är att göra honom besviken. Något jag kommer göra idag när jag ringer till honom och säger att jag inte tänker göra tentan. Ja, om jag hittar modet alltså. Funderar starkt på att gå under jorden tills efter jag faktiskt gjort tentan i december. Men jag gissar att det skulle göra gubben ganska så orolig så jag får väl helt enkelt ta ett djup andetag och ringa. Eller skicka ett sms. Och sedan stänga av mobilen i några dagar så att han inte kan ringa.



Kommentarer
Postat av: picks

Du gjorde det och det gick bra! Och det kommer gå bra i december. Jag ska också tenta då (en herrans massa) så vi kan ha MSN-tenta-p ihop.



annuendag = independent

2010-11-04 @ 20:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback