Konsten att prata om vädret.

Han: Du vet att man inte får ljuga
Jag: Nej, men man får utöva hittepåning. Inte för att jag gjorde det nu, men som för att påpeka en generell princip
Han: Fast inte när det gäller så här viktiga saker
Jag:Visst är vädret nyckfullt nu för tiden? Fint på morgonen och regn på kvällen. Jag säger då det...
Han: Ja verkligen.  Och vad hade du får motiv med bla bla bla egentligen?
Jag: Fast i och för sig, det har ju varit så här flera dagar i rad nu och då är det ju inte nyckfullt utan istället förutsebart. Om det däremot inte regnar i eftermiddag/kväll då, då är vädret nyckfullt nu för tiden
Han: Ja verkligen. Och vad hade du får motiv med bla bla bla egentligen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback