Lunch.

Jag hade ingen matlåda idag för igår när jag kom hem var jag inte alls på matlagningshumör så jag tog den sista matlådan i frysen till middag och köpte helt enkelt en macka idag.

Under lunchen med grupparbetet.
S, allvarligt: Theereese..?
Jag: Ja?
S, fortfarande allvarligt: Man måste faktiskt äta mat.

Om vi nu väljer att borse från att jag inte tycker att det finns någon regel som säger att man måste äta just mat så var det hela väldigt roligt.

Och för sakens skull så var macka faktiskt inte mitt första val, det var det enda valet tillgängligt. För ni vet sådana där sallader, färdiga som man köper i plastförpackning? Sådana kan man ju inte köpa till lunch. Eller man och man, jag kan i alla fall inte. En sådan sallad brukar jag dela upp på två till tre måltider* för att det är så mycket i dem, och att köpa en sådan i skolan innevär att slänga minst hälften - något jag tycker är fel.


*Beroende på sort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback