Bye.

Jag har lekt garderobsrensning idag, och det är bland det värsta jag vet. Inte för att det är fysiskt jobbigt, men psykiskt. Jag är världsbäst på att komma på anledningar till att spara kvar ett plagg som jag egentligen inte gillar längre. Det kan till och med vara fel storlek eller lite trasigt.

"Men jag kan ju ha det hemma" är en klassisk tanktereplik.


De här shortsen har i alla fall legat oanvända i min garderob i några evigheter. Det är min "Nolle P-uniform". Jag är kjol- och klänningtjej och under Nolle P var inte direkt en klädsel som lämpade sig och jag hade i princip bara ett par shorts, så jag använde dem. Ofta. Nästintill varje dag skulle jag till och med tro. Skulle inte alls förvåna mig om jag refererades till som "hon med de gröna shortsen".

I alla fall så har jag inte haft hjärta att slänga dem, men idag åkte de ut. Efter en lång debatt med mig själv.

Kommentarer
Postat av: joel

Slänga kläder? Du kan ju använda dom till nästa maskerad när du vill vara ekologiska Superman!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback