Och det, mina damer och herrar, är en Up med insikt.

Klockan sextonish idag avlägsnade jag mig från uppsatsskrivandet efter att ha gått igenom med Up vad han hade att göra till i morgon.

Up: Vadå ska du inte göra något mer idag? Fast det är klart. Du har ju redan gjort så mycket, du behöver inte göra mer idag.
Jag: Precis. Vi ses i morgon!

Innan ni dömer ut mig som egoistisk slavdrivare kan jag ju informera herrskapet om att jag idag har korrläst det sista som var färdigskrivet, knutit ihop vår analys genom att skriva om och till, kommit på i alla fall grunden till en av våra problemformuleringar, skrivit om två stycken som var obegripligt skrivna, listat upp vad vi har kvar att göra innan inlämning och strukturerat om källförteckningen. Utöver detta hann jag även språka med Picks och varit hennes stylistbollplank. Up hade kommit på en grund till en problemformulering. Och skrivit fem rader. Som han suddade ut.

I alla fall så kom jag hem och vek tvätt, pratade i telefon och lagade mat. Samtidigt. Ju fler snoppar desto bättre! Som jag brukar säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback