No more vres.

Jag har sovit väldigt dåligt sedan jag kom hit till ön. Jag har sovit länge, men aldrig vaknat utvilad och därför gått runt likt en zombie om dagarna. Igår när jag städade inför midsommar fick jag, efter några år, slutligen nog av att klockan inne på mitt rum inte fungerar för att batterierna är slut. Så jag bytte.

Det tog ungefär tre sekunder innan jag förstod varför jag sovit dåligt. Klockans tickande. Jag har saknat klockans tickande. Jag har alltid haft klockor med högt tickande. Först den här hemma på ön och sedan har jag en klocka hemma som även den som låter högt när sekunderna tickar på. När jag haft sovaöver-besök har jag ibland varit tvungen att hysta ut klockan i Linköping i badrummet för att människor tydligen finner det svårt att sova med dem. Men inte jag.

I natt har jag sovit som en prinsessa och när jag slog upp ögonen var jag åter igen pigg och glad.

Samtal vid frukostbordet igår när Lillebror gick mig på nerverna med sitt goda humör.
Jag: Vad är det för fel på dig!? Du brukar ju alltid vara butter och på jättedåligt humör när du vaknat!?
Lillebror: Vad är det för fel på Dig! Du brukar ju alltid vara odrägligt munter när du vaknat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback