Idioter hela högen.

Jag blir så furktansvärt arg på tjejer som röker, dricker och har sig när det blir gravida. Ja, det kanske finns en undersökning gjort i Uganda som säger att det inte finns några risker - men är det verkligen värt att riskera sitt barns hälsa för någon dum grej? Det om något visar väl att man inte borde ha unge, om man inte ens kan ta tag i sig själv att bli av med sitt beroende? Nej, usch för sådana människor. För att inte tala om unga gravida. Herregud.

Jag har bakdag inför mormor och fasters ankomst. Båda två är bakmänniskor, något som varken jag eller pappa, är men jag är åtminstone bättre än vad han är så det föll på min lott. Så nu har vi lätt brända biskvier, äckliga kolakakor och helt okej kokostoppar att bjuda på i alla fall. TV:n har stått på i bakgrunden som sällskap, bland annat med Unga mödrar*. Nu är jag alltså irriterad och arg bara för jag såg det där vidriga programmet och kom att börja tänka på unga gravida.


*Jag var kladdig om händerna och kunde därför inte byta kanal, annars skulle jag aldrig sett på eländet eftersom det bara gör mig arg med unga människor som skaffar barn. Människor i andra åldrar som är olämpliga gör mig så klart arg dem med. Men speciellt folk som själva är unga och skaffar barn är så sorgligt. Jag förstår verkligen inte varför man gör program om eländet och genom dessa på sätt och vis romantiserar hela grejen. Det är så jävla korkat att ha sex utan skydd, och alla unga gravida har då inte råkat ut för en sprucken kondom.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Det är ju mest gnäll och elände i unga mammor-programmen; dom har knappt råd med mat, dom får aldrig ligga, deras män jobbar långt hemifrån, dom bor på mödrahem, dom bråkar med nya killens exflickvän, mamma/mormor hjälper till för mycket, dom har inte varit ute och festat sen barnet kom, osv osv.. känns som att det är mer avskräckande än romantiserande.

2010-06-19 @ 02:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback