Not my finest clock. Jag menar: hour.

Jag har inte pratat någon egentlig engelska sedan tvåan på gymnasiet och idag var det inne två engelskmän på jobbet och jag fick... lätt hjärnsläpp när den ena undrade hur dags vi stängde, vilket är klockan 18.00.

Jag, tänker arton: Eight o'clock.
Han: Eight?
Jag: No, sorry. I ment... eighteen o'clock. No! That's not right. Six! Six o'clock. Nej, det heter ju inte så, det ska vara på kvällen.
Han: Six p.m?
Jag: Yeah! Precis. Oj, exactly. Six p.m.

De var kvar länge och frågade om många saker och då kom jag igång och lyckades göra bort mig väldigt mycket mindre, inte för att det var speciellt svårt att undvika att överträffa den tidstabben.

Däremot var jag livrädd för att de skulle börja fråga om vad vi hade för mat, för hur man översätter ord såsom kassler och potatisgratäng det har jag då ingen som helst aning om.

Kommentarer
Postat av: picks

hahahahahhahaha :D

2010-07-05 @ 22:48:38
Postat av: baaaaaaaaaaaaaaah

hahaah riktgit problematiskt där! Xd usch vad svårt, det hade jag aldrig fixat! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback