I-landsproblem är också problem.

I morse när jag var och handlade blev jag flirtad med av han som stod i kassan. Att handla är bland det värsta jag vet, det är så tråkigt och jag förstår mig verkligen inte på människor som gillar det.

"Ju längre jag kan skjuta på handlingen desto bättre" är lite av ett personligt motto för mig. När jag väl tar mig själv i kragen och handlar så gör jag det som regel lördag- eller söndagmorgon för att slippa krocka med andra livsmedelsinförskaffare i gångarna. Vidare så är det inget tillfälle jag klär upp mig för. Idag, exempelvis, hade jag mjukisbyxor, otvättat hår och mitt fulaste par skor.

Alltså känns den här flirtgrejen tudelad. Till att börja med är det ju alltid skoj att bli uppmärksammad - speciellt när man känner sig som en av de fulaste varelserna i universum. Men å andra sidan så är handlingen en sådan odräglig händelse för mig att då vill jag helst gå runt och vara butter; vilket jag ju inte gärna kan vara när, den inte jättefula, killen i kassan håller på.

Fast jag måste ju erkänna att jag ändå kände mig ganska nöjd när jag spatserade ut från affären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback