Väldigt irriterande.

Idag när jag kommit till HumSam, packat upp alla saker, satt mig till rätta och kommit in i pluggmode* börjar det tjuta. Brandalarm, eller att det faktiskt var ett brandlarm var oklart - det var ganska lågt och inte karaktäristiskt för brandalarm. Skadad som man är hade varken jag eller någon annan, vad jag kunde märka, någon som helst tanke på att avlägsna oss från lokalen.

Men så kom ett högtalarmeddelande att vi skulle gå ut. På svenska. Inte på engelska. Killen framför mig kunde inte svenska så han fick be mig översätta. Efter att ha rafsat ihop alla mina saker började jag gå mot dörren. Korvstoppning redan uppe vid trappan ner till utgångsplanet. För nej, nödutgångarna var inte öppna. Och det stod en brandman och förde protokoll bredvid trappan.

Suck och stön alltså. Till råga på allt hade de satt igång en rökmaskin. Hur tänker man då? Det hade ju verkligen varit fantastisk om någon fick panik och började slå ner folk för att få komma ut först. För att inte tala om hur irriterande det är för ögonen när man har linser.

Och det var för övrigt väldigt trevligt att de hade övningen just idag. När det var -15 grader ute.


*Svengelska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback