Väcker tigern i dig?

Idag så undrade en jag känner om jag målar djur. Nej det gör jag inte, inte vanligtvis. Djur är nämligen, tycker i alla fall jag, väldigt svårt. Och jag har inget tålamod. Två saker man helst bör undvika att kombinera med andra ord.

Hans poäng var ju självklart att han ville se ett djur målat. Och inte vilket djur som helst. Nej, människan vill ha en tiger. För tigrar är ju inte alls svåra, nej då. Jag svarade lite luddigt och sa egentligen varken ja eller nej. Jag ville helt enkelt testa först. Jag hade ändå tänkt hänge min dag åt någon form av ritning, så visst kunde jag prova på en tiger. Något jag gjort tidigare och misslyckats.

Inte nog med det. Jag får dessutom för mig att jag ska måla den [svordom] tigern i akvarell. Perfekt. Ett motiv jag inte behärskar blandat med ett tillvägagångssätt jag inte behärskar. Allt detta utan tålamod.

 

 


Jag blev ändå ganska nöjd. Speciellt nu här när jag ser den på en liten bild med inte världens bästa kvalitet.

Något jag dock alltid glömmer bort under arbetets gång är den lilla detaljen att pappret jag målar på ligger plant på bordet och att perspektivet då blir fel. Något ni kan se när ni här nedan ser bilden snett underifrån, så som jag såg den när jag gjorde den och så den helst ska ses.

 

Jaha, bakgrund säger ni? Ja... vi får se om tålamodet för det infinner sig någon dag. Just nu är jag i alla fall tömd på just det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback