Men vad skulle jag göra istället?

Någonting inom någon form av design, någonting med smink/kläder/dyl., psykolog, marinbiolog, naturfilmare, journalist, författare, något inom konst, något socialt/serviceinriktat, PR, djurskötare.

Några av de saker jag kan komma på att räkna upp som svar på frågan vad jag skulle vilja bli när jag blir stor. Aningens krystat att det jag håller på att utbildar mig till inte finns med. Överhuvudtaget. Alls. Ens lite.

Det är med andra ord ingen bra idé att gå direkt från gymnasiet till högskola/universitet/dyl., speciellt inte när man inte ens då har riktigt koll på vad man ger sig in på.

Definitivt det dummaste jag någonsin gjort. Eller nej. Det näst dummaste. Det dummaste var att jag inte slutade när jag hade chansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback