"Ska bara."

Idag mötte jag upp Picks och Lo på stan för Gina Tricot* och sallad. Efter ätandet var det dags att bege sig hemåt, först skulle jag bara förbi The Body Shop för att köpa mina bodybutters** och sedan en snabbis förbi Hemköp.

När jag kom ut från The Body Shop såg jag 50-70 % rea på DNA och kunde ju inte låta bli att titta in. När jag klev ut därifrån såg jag hur nära Indiska jag var. Efter Indiska gick jag ner på Din Sko. När jag ändå var så nära kunde jag ju lika gärna gå ner på Lindex och se om de hade kvar nagellacket jag gillar, väl där inne kom jag dock på att det var på Åhléns jag köpt det. Och på Åhléns kunde jag ju lika gärna titta efter sängkappa. Och när jag nu ändå skulle ner till Åhléns kunde jag ju lika gärna passa på att springa förbi de fina skorna på Scorett som ändå ligger på vägen.

I gallerian på vägen till Scorett ligger Glitter. Och Vila. Och på vägen ut från Scorett fanns den konstiga skoaffären jag inte minns namnet på. Bredvid den ligger Cubus som kanske hade några fina nagellack? På väg från Åhléns gick jag vägen förbi affären med fina väskor och de hade 50 % på alla väskor. Till slut kom jag fram till Hemköp för att sedan bege sig hemåt i störtregnet som lyckades börja just då lagom.

Jag har ännu inte riktigt bestämt mig för om jag älskar den eller tycker den är ful...


*Vad annars?
**Jag glömde de jag redan ägde i kylen hemma på ön. Inte bra. Varken för psyket eller plånboken. I kylen finns även alla mina nagellack. Bredvid kylen, på bänken, ligger mitt nyinköpta fruktskal. Perfekta ställen att ha sina saker på. Jag menar jag ska ju snart tillbaka dit och kan hämta dem. Eller ja. Snart och snart. Vid jul i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback