Hur det gick till när Therese fick två dagar extra på ön.

Pappa pratar i telefon med min faster som vi skulle till på torsdag. De pratar om en läckande kran hos min faster.
Pappa: Ja, men vad är det för sort då? Den ena måste man ha specialverktyg till och sådant har jag så det kan jag ta med på torsdag.
Faster: Något jag inte hör.*
Pappa: Men... Ska ni dit på torsdag?
Faster: Något jag inte hör.
Pappa: Nej? Det är nu på torsdag?
Faster: Något jag inte hör.
Pappa: Jo? Vi kunde inte förra helgen och skulle därför komma veckan därpå för Lillebror börjar skolan...?

Och så vidare till det stod klart att min faster tagit en vecka fel och de skulle bort den här torsdagen.


*Pappa berättade att hon sa att de skulle ju  till min kusin som bor långt bort på torsdag och då kunde de köpa en kran.

Något jag inte hör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback