Osminkad!

Jag kom och tänka på en sak när jag såg min headerbild. Sitter nu och funderar på om jag borde lägga till en textruta i headern som förklarar att jag är osminkad på bilden. Eller skriva det med stora magnetafärgade bokstäver över ögonen. Alternativt pixla ögondelen så att min osminkning inte syns.

För det är väl så man gör i bloggvärlden? Alltid poängterar när man inte har sminkat sig?* Alla tre alternativ känns lite onödiga. För det första för att jag gillar mig själv både med och utan smink**, av den enkla anledningen att jag älskar mina ögon. Så att täcka över, eller pixla dem är ju helt uteslutet. Och att sätta in en textruta känns bara fånigt. Nej, folk får nog istället stå ut med att det är en osminkad bild utan att det står förklarat i stora bokstäver.


*Även om det vid många sådana tillfällen ser ut som om människan har både kajal och mascara.
**Med smink menar jag ögonsmink, för det är det enda jag pysslar med. Foundations och allt vad det heter är något som jag inte har någon som helst kunskap om. Aldrig haft. Om jag vore mer känslig för andras åsikter borde jag kanske lära mig, speciellt som jag förfrös ansiktet för x antal år sedan, nere vid käkbenet, så att min hud nu är "rödflammig" över ett parti på båda sidor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback