Finland tycker att jag ska skriva mer personligt.

Idag vaknade jag av väckarklockan klockan halv åtta, då gick jag upp och plockade i ordning i min lägenhet. Duschade, klädde på mig, åt frukost och sådant innan jag cyklade till skolan. Satt i HumSam mellan halv elva och tjugo över tolv med Pickford, då gick vi och åt vår medhavda mat. Jag åt bönburgare med bulgur, grönsaker och coleslaw till.

Sedan gick vi upp till C-huset och hade en världelös föreläsning. Efter den gick jag och Pickford och satte oss i A-huset och pluggade lite. Jag åkte hem halv fem ungefär för att äta (köttfärsås och spagetti). Klockan halv sex mötte jag upp Pickford igen och vi cyklade tillsammans mot stan, det regnade och jag frös.

På stan så gick jag först in på Tiimari och köpte en födelsedagspresent till en kompis, sedan in på Hemköp för att köpa HubbaBubba till samma person. För att dra ut på tiden gick jag in på Gina, köpte en väst och en tunika. Sedan in på Indiska där jag köpte två kjolar, stumpbyxor, en halsduk och rosetthårnålar. Var även förbi Din Sko och H&M. På H&M köpte jag nästan en hårtoning, men jag fegade ur. Köpte en ögonskugga istället (ljusrosa och en lite brunaktig i samma förpackning).

Sedan var klockan lagom att åka till kompisen som fyller år. Hjälpte henne att vispa grädde, sedan kom de andra som också var bjudna. Stämningen var lite ansträngd eftersom vi inte kände varandra och inte hade något gemensamt.

Runt klockan tio började vi klä på oss för att åka hem, såg då Dagens Man-smset. Cyklade hem med hon som fyllde år för hon hade ett ärende åt mitt håll.

Kom hem och någon hade tagit min cykelparkering så jag fick gå till gästparkeringen med min cykel. Kollade posten (inte kommit någon) och gick upp till mig. Kom in genom dörren, provade halsduken och den ena kjolen (två likadana baskjolar - en grå och en svart), satte igång datorn, såg Dagens Man-delen med gotlänningen samtidigt som Finland började gnälla på min kreativitet och att jag borde skriva mer personligt.

Skrev det här. Nu tänkte jag ta ur linserna, tvätta av sminket och gå och sova.

Skoj va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback