Vilken färg har tomaten/brandbilen/stoppljuset/denkoktakräftan/ engelsmannenvidekvatorn/etc?

Det är roligt det där med värme och kyla. Idag efter föreläsningen var jag seg så jag begav mig ut för att hoppas att den iskalla luften skulle väcka mig till liv. Och ja. Jag blev väl mindre trött men däremot blev jag lite... melankolisk av det hela.

I alla fall. När jag, många grubblerier senare, väl kom hem så frös jag. Och det blev bara värre och värre. Jag hade bytt om till en hemmaklänning när jag kom hem, så jag tog på mig en skjorta över. Det hjälpte inte. La till ett par tjocka mjukisbyxor. Hjäpte icke. Tog min tjockaste, varmaste tröja, och den är tjock och varm ska ni veta. Men icke. Inte då heller.

Det hela slutade med att jag kröp ner under täcket tillsammans med alla kläderna och efter en timmes huttrande så började kylan lämna mig. Gick upp och började sakta och försiktigt skala av mig kläderna. Först byxorna. Efter ett tag tröjan. Innan jag kom till skjortan var det för sent.

Så nu sitter jag här med illröda kinder som svider av värme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback