Ja, jag är väl kanske lite bitter idag kanske. En bitter idiot.

Ja, nu är det helg. De där två speciella dagarna med ledighet och mys. Vad ska ni göra? Ta en tur på stan och strosa i butiker? Kanske en långpromenad? Gå på bio. Ha myskväll i soffan? Spendera tid med era nära och kära? Ja, det finns så mycket härligt man kan ta sig tid till på helgen.

Jasså? Ni undrar vad jag ska göra. Ja, jag ska ju då plugga till en omtenta. Plugga till övningen på måndag och tisdag. Läsa till hemtentan som går av stapeln i veckan. Grovstäda lägenheten. Förhoppningsvis hinna med en tvätt eller två. Nämnde jag plugga till omtentan? Ja, det gjorde jag visst.

Ja, så är det mina läsare. Är man dum i huvudet så får man skriva omtenta. Och detta måste man hinna med utöver allt annat som krävs för att bibehålla det lilla inflödet man har att betala hyra och mat med. Något som betyder att inte bara den här helgen är åt skogen, utan även kommande vecka samt den helgen. Korkhet lönar sig med andra ord inte i universitetsvärlden.


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Jag skall göra precis som du i dag, bortsätt från att jag bloggar när du pluggar.. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback