Idioter.

Jag blir så arg och irriterad på allas likgiltighet inför det faktum att min dator är trasig. Den enda responsen jag fått är "Ja, men du har ju den lilla.".

Ja, jag har en minidator, men vad i hela fridens namn spelar det för roll? Allt jag behöver finns på min riktiga dator. Visst; jag kan kolla min mail och lite andra basgrejer, men det i sig gör ju knappast mig till en lyckligare människa. Bara för att jag har den här lilla betyder inte det att jag är i behov av min riktiga? Och inte bara ett "åh, jag vill ha min riktiga dator" utan i ett "jag måste verkligen ha min riktiga dator"-behov.

Jag förväntar mig inte att de ska falla ihop gråtandes och skrikandes, men finner nonchalansen hos människorna motbjudande och ärligt talat ouppfostrad. Bara för att jag har en minidator jag kan kolla min mail på betyder inte det att det inte "är synd" om mig eller att jag ibte förtjänar lite vanligt vett och etikett-medlidande över att min dator gått sönder.

Mitt sista hopp att min dator inte var helt förlorad var en tekfakpojke, men det släcktes brutalt. Den måste på service. Min garanti gick ut i juli och jag har en Dell. Billigt och bra med andra ord.

För att inte tala om Dells inkompetenta hemsida.


Kommentarer
Postat av: pickford

VAD är du så upprörd över - du har ju en dator till!!! =D

2009-10-07 @ 13:27:42
Postat av: Örjan

Meh



Du har ju en dator! Vad ska man med två till? Dagens ungdomar och i-landsproblem!



När jag var liten blev vi oroliga när ena lungan brast, men man har ju alltid en som reserv. Det är först nu på äldre da´r som man inser att man borde dragit ned på cigarrerna men man lever endast en gång!



... och du klarar av att leva utan din stora dator.

2009-10-08 @ 14:00:14
Postat av: Dsquared2

Tänk på barnen i afrika och det faktum att storleken inte har någon betydelse så känns genast problemet lika litet och okomplicerat som Anna ankas hjärna.

2009-10-08 @ 16:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback