Lite galla så här på torsdagskvällen.

Bland det värsta jag vet, i begreppets ytliga bemärkelse, är personer som skickar mail och har ett förinlagt avslut. Ni vet: "Med vänliga hälsningar" följt av personens halva livshistoria i form av adresser, nummer, blodgrupp och allt vad det är.

Självklart förstår jag att personer som har det i arbetet, självklart kan de inte sitta och skriva sin livshistoria varje gång de ska skicka ett mail. Men. Jag tycker det är otroligt fult att ha med "Med vänliga hälsningar"-delen. Mer falskt kan det ju inte bli. För att inte tala om när de har gjort någor fancy med exempelvis sitt namn, i speciell färg stil etc.

Det gör mig upprörd när jag ser det. Just på grund av falskheten.

Än värre blir det ju när det är en person som har det här på sin personliga mail. Hur, negativt, egotrippad är man inte om man tror att man är så viktig att allt det där joxet behövs?

Vidrigt är ordet, och det enligt både Bill, Bull och mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback