Jag kan allt.

Häromdagen när jag och Pickford gick hem från en föreläsning berättade hon om hur hennes cykel hade varit inparkerad på morgonen av besökare till en samlingslokal för muslimer. Det hade varit helt knock med folk och hon hade känt sig sådär "obekväm" som man är när man är i vägen. De hade så klart varit trevliga och hjälpt henne, men ändå - det är ju aldrig roligt att vara i vägen; även om man egentligen inte är det. Det tycker jag åtminstone. I alla fall.

Picks: Det var helt fullt med folk.
Jag: Ja, det är en stor högtidsdag för dem idag, nytt år.
Picks: Jasså, det visste jag inte.

Mina damer och herrar: Therese, inom vissa kretsar mer känd som annuendag, religionsexperten. Eller ja... Egentligen så hade jag kvällen innan läst det
här. Ibland sammanfaller saker och ting precis perfekt så man får framstå som oerhört kunnig.

Det var nog för övrigt första gången jag lärt mig något vettigt på en blogg, vilket kanske säger mer om vilka bloggar jag som huvudregel läser än om marknadens generella utbud, men ändå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

heter det inte muslimer?

2009-11-30 @ 14:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback