Or else!

Det här med förnuft är någonting som en i min närhet ofta, och med ofta menar jag närapå dagligen, förespråkar vikten av. Personligen så är det ofta jag låter andra kropps- och sinnesfunktioner verka istället för just förnuftet. Men man blir ju färgad av de man umgås med, vare sig man vill det eller inte; så på senaste har jag både en och två gånger låtit förnuftet segra fler gånger än tidigare i förhoppningen om ett bättre liv.*

Idag önskar jag dock att jag hade valt att göra precis så som gamla vanliga Therese skulle ha gjort. Nämligen genom att skjuta upp det. Livsmedelsinhandlingen alltså. Krälade till skolan imorse med illamående, satt i skolan med illamående och kom hem med illamående och vetskapen om att det inte fanns någonting att äta i min lägenhet; varken till frukost, lunch eller middag.

Först tänkte jag göra det theThereseway - nämligen att låta illamåendet och febern styra och skjuta upp inhandlingen tills imorgon. Men samma Therese var ovilligt väl medveten om ryktena som florerar om att det under morgondagen skall regna, regna och regna.

Förnuftet sa: Åk nu, för även om du kommer lida lite så kommer du i alla fall vara torr och bli mindre mer sjuk om du åker idag..
Therese sa: Nej! Jag mår illa, har feber och är helt slut, jag vill inte åka idag, jag vill åka imorgon.

Nu sitter jag här med skyhög feber efter stretandet i motvinden, med ett illamående som är åtminstone 3/4 högre än innan, och förvisso en fylld kyl. Det är allt bäst för moder jord att hon ser till att det regnar imorgon, regnar som det aldrig gjort förut!


*Okej, det där om ett bättre liv var bara hittepå, men resten är sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback