SOS 112.

Jag är mer trasig än hel för tillfället. I förrgår kväll lyckades jag bita mig på insidan av överläppen, och vaknade på morgonen upp med världens sår som gör väldigt ont. Jag går runt som en fjortis som precis har opererat ankmun*. Eller åtminstone så antar jag att det känns ungefär såhär.

Sedan så åt jag knäckebröd igår, och skrapade upp en del av gomen på en vass kant. Väldigt bekvämt, något jag kan rekomendera dig med lite för mycket fritid och viss läggning åt att orsaka dig själv skador.

Så har vi fingertoppen jag klämde i en låda igår. Även det en ren njutning. Purjolöken rullade över kanten på bänken och hela jag fylldes av triumf över att jag hann fånga den innan den föll i marken. På ungefär en millisekund övergick dock triumfen till svordomar och rent hat eftersom att kökslådan var uppen och jag med min rörelse lyckades åstadkomma att den, men full kraft, klämde min fingertopp. Samma fingertopp som jag i veckan nästan skar av mig under potatisklyftestillverkningen.

Och så har vi då ansiktsplåstret. Vilket egentligen inte var mer dramatiskt än att jag råkade riva upp en kliande ruga. Att dra bort plåstret där det hade fastnat i håret däremot... Inte speciellt skönt.


*Eller näbb, som en jag känner så vänligt påpekade att det också kallas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback