Sköt ditt jobb!

Jag är inte speciellt bitter över att det kommit snö och kyla igen, det var väntat. Det kommer alltid snö och kyla igen. Vad jag däremot är bitter över är att vem det nu än är som har hand om vägarna på campus inte har någon som helst ambition att utföra sitt jobb.

Som i morse när jag, lite stressad, skulle cykla över campus: inte ens en liten stig var uppskottad. Istället var det spårat, isigt och folk i vägen överallt. Okej, folket kan väl inte vägsnubben/snubbinnan råda över, men de andra två sakerna är direkt kopplade till honom/henne.

En tant på rullator hade tagit sig fram fortare än vad jag gjorde på min cykel. Så fort det är halt så åldras jag femtio år och bokstavligt talat hänger på bromsen. Jag avskyr att cykla i vinterväglag, men idag hade jag tyvärr för bråttom för att låta bli.

Men tänk hur odramatiskt det hade varit om campus kunde vara skottat precis som resten av linköings cykel- och gångbanor är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback