Man kan faktiskt inte förväntas att minnas precis allt!

Igår när vi satt i skolan berättade Pickford om att de hade fått lite problem med myror inne i lägenheten. Och jag slängde ur mig, på mitt mest världsvana vis, att man skulle strö ut salt så skulle de irriterande små krypen försvinna, det hade de i alla fall gjort när vi hade myrproblem hemma på Gotland.

När jag sedan kom hem till Pickford på kvällen:
Pickford: Saltet fungerade inte, det verkade istället som om myrorna gillade det.
Jag: Nej, jag vet. Jag kom på att det skulle blandas med potatismjöl, för det är det som myrorna dör av. Saltet är bara till för att locka dit dem.

I morse blev jag dock något mer osäker och bestämde mig för att kolla i boken där jag hade läst om den här mirakelkuren. Och tydligen var det så att saltet skulle man strö ut om man ville hålla myrorna ute från bostaden. Om man redan hade fått in myrorna skulle man däremot blanda ut potatismjöl med socker.

Dessutom kom jag på att det vi hade använt som huskur mot myrorna hemma på ön inte var salt, utan att det istället rörde sig om vitpeppar. Och att det inte fungerade...

Kommentarer
Postat av: jasmin

hjälp mig med mitt foundation val !

ha det bra ! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback