Otrevligheter på jobbet.

På tal om mitt jobb så tänker jag börja lobba för byxkrav på arbetsplatsen. Idag spatserade jag nämligen lycklig och ovetande in till det andra köket för att hämta TV-kannan som tillhör det första köket. Innan man kommer in i det andra köket så går man igenom något slags samlingsrum som dessutom, tydligen, används som omklädningsrum.

Där stod en av volontärerna i färd med att dra av sig blåstället. Att det inte fanns några byxor där under framstod som uppenbart då jag skymtade hud. Jag fick ur mig, ett något ansträngt, hej och spatserade förbi honom med blicket etsad i dörröppningen jag var på väg till.

Väl framme vid TV-kannan insåg jag att de förmodligen inte hade tagit kaffe än, och efter att ha frågat så fick jag detta bekräftat, och då undrade mr Blåställ om jag kunde hälla upp i fyra muggar och jag skrek gladeligen ja för att slippa få in honom i köket.

Men. Kommer han inte inspatserande i köket, utan blåställ samtidigt som han ber om ursäkt för sina fula kalsonger. Som om jag hade någon som helst plan på att titta åt det hållet? Icke sa Nicke. Så knatade i alla fall han omkring där inne letandes efter hans redan använda mugg iförd t-shirt, kalsipper och tubsockor.

Jag hoppas att han inte med i någon sekt eller kultur där kalsonggående är detsamma som ett giftermål. Jag vill i och för sig ha en hund, men ett äktenskap med en osexig, arbetslös  och lite konstig man på 35-40(?) år känns som ett alldeles för högt pris för en vovve.

Kalsongerna var för övrigt små och vita såg jag tyvärr i ett obevakat ögonblick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback