Dagens lärdom: Jag är duktig, för jag har fått barn.

Idag så roade jag mig, bland annat, med att skruva ihop barnstolar. Under denna session kom en gubbpensionär förbi, som även råkar vara min granne.

Gubben: Har du skaffat barn?
Jag: Ja, precis så är det.
Gubben: Duktigt.

Det var hans kommentar, att det var duktigt av mig att ha skaffat barn vid tjugoett års ålder under tiden som jag pluggar. Alla prioriterar vi olika. I alla fall, när han sedan passerade igen:

Gubben: Hur är det i Linköping då?
Jag: Jo, det är bra.
Gubben: Har du hittat någon?
Jag: Nej, det har jag inte.
Gubben: Jooo?
Jag: Nej.
Gubben: Jo?!

Han frågar alltid om pojkar, en favorit när jag jag bodde permanent hemma var att han inte sett några bilar komma åkande kvällsitd. Idag var hans jo med den betoningen att ingen är väl så sorglig att de efter två år på universitetet inte träffat någon? Och jo, precis så patetisk är jag gubbe lille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback