Herregud...

Idag när jag rensade i möbeln så hittade jag en gammal, gammal, gammal filofax. Bläddrade igenom den lite snabbt innan jag kastade den. Hittade några sidor där jag och en kompis hade skrivit till varandra när vi satt på bussen på väg hem till mig efter skolan en dag, om jag inte missminner mig helt. Att prata genom skrift var något som följde oss igenom våra år tillsammans, fast då inte på bussen när vi satt bredvid varandra, utan då senare snarare under tråkiga lektioner.

Minns en NO-lektion på högstadiet då ett helt A4 fylldes med skriverier om pojkar och saker. I alla fall. Så här hade vi skrivit, då på bussen i mellanstadiet:

Hon:
Hej Tezzan!
Grattis i efterskott du ska få en present men jag har inga pengar nu.
Tycker du att det är varmt, det tycker jag! Vad ska vi göra idag? Förresten tycker du om R?
/M.. Din kompis (tror jag).

Jag:
Hej M...!
Du måste inte köpa någe till mig. Jag tycker det är lite kallt. Vi kan bl. a. åka inlines och du kan få cykla på min cykel om du vill. Tycker du om R? Vad fint du målar. Det är varmt när solen är (något som är överstruket och inte syns vad det står). Vill du se på Baren och Gladiatorerna ikväll?
Du är min kompis om du vill vara det.
/Therese

Hon:
SVAR:
Jo, jag vill köpa något. Jag vill se på Baren och gladiatorerna.
Ja sådär, R är faktiskt jättesnäll när han inte är med T!
/M... Din kompis.





Jag försökte ta kort på papprena vi skrivit det på, men det gick inte, bleknat för mycket för att det skulle synas. Jag lyckades dock få med den här bilden som fanns innan det vi skrivit. Och så här i efterhand känner jag att jag nog mest skrev att jag tyckte att hon målade fint bara för att vara snäll...














Kommentarer
Postat av: M...

Hahaha! Det här gjorde min dag. Behövdes.. Nu när man byt ut tråkiga lektioner mot tråkiga arbetsdagar. Kanske borde ta upp det där med "brevväxling" igen? ;)

2009-07-27 @ 15:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback