Tack för hjälpen.

Idag så satt jag på jobbet och försökte lösa ett sudoku, och vi kan väl sammanfatta övningen som att det inte gick speciellt bra. Alls.

Jag skickade ett mms med sudokut på till en jag känner och skrev "Dumma sudoku". Anledningen till det a skickande var att jag vet att han är grym på sudokun och har det som en liten fritidssysselsättning vid sega minuter. Och jag tänker inte använda det, eller det faktum att han är mattegeni, eller den detaljen att jag hade migrän som ursäkt för att jag inte klarade det själv. Inte heller kommer jag använda det som en förklaring till varför jag fem, max tio, minuter efter mitt skickande fick ett mms tillbaka med sudokut uppritat och löst i ett excelldokument med texten "Vad är det för dumt med det då?".

Jag blev i alla fall tacksam för då kunde jag sno några siffror från hans lösning och på så sätt lösa det själv, fast med lite fusk. Fanns ett ännu svårare sudoku på baksidan av det jag skickade till honom. Får nog bli ett till mms när det är dags att lösa det.

För att riktigt gnida in det hela så sa han senare under dagen att det hade tagit längre tid att få in det i excell än att lösa det, fast det sa han så klart med världens finaste leende.

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Fuskis! :D

Postat av: Miiqa

Retligt ;)

2009-07-26 @ 16:07:46
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback