Pyttsan!



Det här är (möjligen var) Jolly Boy. Kallad "Världens snällaste häst." av ägarna. Vi bodde grannar Jolly och jag, och som ni ser så red jag på honom några gånger under min barndom.

Klart jag inte var rädd för Jolly, världens snällaste häst. Ja, inte förrän den gången vi var i hans hage och han jagade mig genom den och försökte bita mig alltså. Och enda anledningen till att han inte lyckades var att jag hade en pluffsig jacka med massor av foder i.

Och därför så litar jag inte ett ord på folk som beskriver sina djur som "Världens snällaste" och "Han/hon skulle aldrig.." och så vidare. För även Världens snällaste häst, hund, katt, boa, spindel, kanin, kanariefågel, vandrande pinne eller vad det nu är för djur det är frågan om kan få en knäpp och vara elak och vilja skada.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback